2.7.
Bibliografía sobre "Publicidad y Educación"
2.7.1.
Bibibliografía citada
Association for Educational Communications and Technology (Ed.)
(1971), Basic Guidelines for Media and Technology in Teacher
Education, Washington.
AYERS, Jerry
B; AYERS, Mary N. (1977): Influence of Advertising on Spelling
in the Elementary Grades. New York.
BABACAR, S.
(1975), "Education and Mass Media in Black Africa. The Development
of Educational Methods and Techniques Suited to the Specific Conditions
of the Developing Countries. Problems Presented by the Adaptation
of Educational Technologies", ERIC Database, Nº ED 122729.
BALL, S; GREEN,
E. (1974): Aprendizaje, enseñanza y tecnología educacional,
Buenos Aires: Paidós.
CARSWELL,
L., THOMAS, P., PETRE, M., PRICE, B., & RICHARDS, M., (2000). "Distance
education via the Internet: The student experience". British
Journal of Educational Technology, 31, 29-46
CASTILLEJO,
J. L. y otros (1986): Tecnología y educación, Barcelona,
CEAC.
COLOM CAÑELLAS,
A. J. (1986): "Pensamiento tecnológico y teoría de la educación",
en J. L. Castillejo y otros, Tecnología y educación, Barcelona,
CEAC.
D'HAINAUT,
L. (1969): "Technologie de l'enseignement et programmation didactique",
Enseignement programme, nº 8, pp. 9-20.
DECAIGNY,
T. (1974): Tecnología aplicada a la educación, Buenos Aires: El
Ateneo.
DECAIGNY,
T. (1978): La tecnología aplicada a la educación. Un nuevo enfoque
de los medios audiovisuales. Buenos Aires: Ateneo.
ELY, D. (1972):
"The field of Educational Technology: A Statement of Definition".
Audiovisual Instruction, nº 17 (8), pp. 38-43.
ELY, D. P.
& PLOMP, T. (1986): "The promises of educational technology:
a reassesment". International Review of Education, vol. XXXII,
pp. 231-250; ELY, D.P. (1992). Trends in Educational Technology.
Washington DC: Office of Educational Research and Improvement.
FERNÁNDEZ
HUERTA, J. (1968): La enseñanza programada y las máquinas de
enseñar. Tiempo y Educación, Madrid.
FERNÁNDEZ
HUERTA, J. (1975): Enseñanza Programada y Tecnología Educacional.
Didáctica (unidad IV)" Madrid: UNED.
FERRANDEZ,
A., SARRAMONA, J. (1987). Didáctica y Tecnología de la Educación.
Diccionario de Ciencias de la Educación. Madrid: Anaya
FERRANDEZ,
A., SARRAMONA, J. y TARIN, L. (1978). Tecnología Didáctica.
Barcelona: Ceac.
INGLE, H.
T. (1974): Communication media and technology : a look at their
role in non-formal education programs. Washington, D.C., Clearing
House on Development
OLSON, D.
R., & BRUNER, J. S. (1974) : "Learning through experience and
learning through media", en: David R. Olson (Ed.), Media
and symbols: The forms of expression, communication, and education.
Chicago, IL: The University of Chicago Press.
RODRÍGUEZ
DIÉGUEZ, J. L. (1977). Las funciones de la imagen en la enseñanza.
Barcelona: Gustavo Gili.
RODRÍGUEZ
DIÉGUEZ, J. L. (1985): Curriculum, acto didáctico y teoría del
texto. Madrid: Anaya.
SAETTLER,
P. (1968): A History of Instructional Technology, New York,
McGraw Hill.
SALOMON, G.
(1974): "What is learned and How is taught: The interaction between
media, message, task and learner", en: David R. Olson (Ed.),
Media and symbols: The forms of expression, communication, and education…,
pp.386-406.
SALOMON, G.
(1979). Interaction of media, cognition and learning. London,
Jossey-Bass.
SARRAMONA,
J. (1975): Tecnología de la enseñanza a distancia. Barcelona,
CEAC;
SARRAMONA,
J. (1984a): "Tecnología y educación"; en SANVICENS, A.:
Introducción a la Pedagogía, Barcelona, Barcanova, pp. 199-225;
SARRAMONA,
J. (1994b). Fundamentación y resultados en la enseñanza a distancia.
Las Palmas, UNED.
UNWIN, Derick
(Ed.) (1969): Media and Methods; Instructional Technology in Higher
Education. New York, McGraw-Hill (trad. esp.: Medios y Métodos:
tecnología educativa en la enseñanza, Anaya, Madrid, 1973).
|