9.
BIBLIOGRAFÍA
ALVINO, J.: Mc, R. And Richert, S. National Seervey of identification
practices in gifted and talented education, Exceptional Children
1981, vol. 48 (2), pág. 124.
AMON, J.
Estadística para psicólogos, Madrid, Pirámide. 1978
AMON, J.
Prejuicio antiprotestante y religiosidad, Madrid, Aguilar, 1969.
AMON, J.La
construcción de escalas psicológicas en función del método elegido,
Psicología General y Aplicada, 1972. vol, 27. n!116, pág.423
ANASTASI,
A. The concept of vallidity in interpretation of test scores,
Educational and Psychological Measuremente, 1950.
ANDREANI,
O. Las raíces psicológicas del talento, Buenos Aires, Kapelusz,
1978.
AUGUERRA,
M.T. La observación: problemas metodológicos, En R.F. Ballesteros
"Evaluación conductual: metodología y aplicaciones". Madrid, Pirámide,
1981.
AUGUERRA,
M.T. La observación: situaciones naturales y de laboratorio
Op. Cit. Pág. 334.
AUSTEY, E.
Los test psicológicos, Madrid, Marova, 1976.
AUSTEY, E.
Validation of the attainment tests, War office (A.S.P.),
1945.
AUSTEY, E.,
The method of item analysis, British Yournal of Psychology,
1948.
BARBE, W.B.
Psychology and education of the gifted, Selected readings,
New York, Appleton-Gutury Crefts, 1965.
BARBE, W.
Evaluation of special classes for grifted children, Excepcional
Children, 1955, vol. 22, pág, 60.
BARKER LUCIA,
J.C. The effects of streanning and non-streanning in junior Schools:
Second interim report report, New Research in Education, 1967,
vol I, pág.46.
BEGGS,D.L.
Evaluación del proceso educativo, Madrid, TEA, 1979.
BEREDAY, G.Z.G.
and Lauwerys, J.A. The gifted child, New York, Harcourt Broce
Jovanovich, 1962.
BEREDAY, P.W.
Waisman, H.A. and Graham, F.K. Intellegence in Treated Phenylketonuric
Chilabren, Child Development, 1966.
BINET, A.
Nouvelles recherches sur la mesure du nivecen intellectuell
chez les enfants d´´ecole, L-Année Psychologique, 1911, vol.17,
pág.145.
|