7.6. Bibliografía

ALBERS-MILLER, Nancy & Betsy D. GELB: "Business Advertising Appeals as a Mirror of Cultural Dimensions: Study of Eleven Countries", Journal of Advertising, nº 25 (Winter 1997), pp. 57-70.
BALAGUER CALLEJÓN, Mª Luisa. La mujer y los medios de comunicación. El caso de la publicidad en televisión. Ed. Arguval, Málaga, 1985.
BELK, Russell W.& Richard W. POLLAY: "Materialism and Status Appeals in Japanese and U.S. Print Advertising. A Historical and Cross-Cultural Content Analisis", International Marketing Review, nº 2, December 1985, pp. 38-47.
BELK, Russell W., Wendy J. BRYCE & Richard W. POLLAY: "Advertising Themes and Cultural Values: A Comparison of U.S. and Japanese Advertising", en K. C. Mun y T. C. Chan (eds.), Proceedings of the Inaugural Meeting of the Southeast Asia Region, Academy of International Business, Hong Kong, 1985, pp. 11-20.
CHENG, Hong: "Towards an understanding of cultural values manifest in advertising. A content analysis of chinese television commercials in 1990 and 1995", Journalism & Mass Communication Quaterly, vol. 74, nº 4, winter 1997, pp. 773-796.
CHO, Bongjin, Up KWON, James GENTRY, Jun SUNKUN & Fredric KROPP: "Cultural Values Reflected in Theme and Execution: A Comparative Study of U. S. and Korean Television Commercials, Journal of Advertising, nº 4 (Winter 1999), pp. 59-73.
CLEMENTE, Miguel y SANTALLA, Zuleima: El documento persuasivo. Análisis de contenido y publicidad, Deusto, Bilbao, 1991.
DOMINGUEZ, Lucía: Publicidad y Valores. Modelos de consumidor y análisis de valores en la publicidad televisiva actual, Tesis Doctoral en Comunicación Pública, Universidad de Navarra, Pamplona, 1995.
EGUIZÁBAL, Raúl: Análisis del mensaje publicitario, Ed. Universidad Complutense, Madrid, 1990.
HOFSTEDE, Geert: Culture's Consequences: International Differences in Work-Related Values, Sage, Beverly Hills (California), 1980.
LERSCH, Phillip: La estructura de la personalidad, Ed. Scientia, Barcelona, 1968.
LIOU, Hui-Ching: La publicidad de cosméticos y automóviles en Oriente y Occidente. La imagen de la mujer y del hombre en los spots de España, Taiwan y Japón, Tesis de Master en Artes Liberales, Universidad de Navarra,1994.
LEON, José Luis y OLABARRIA, Elena: Conducta del consumidor y Marketing, Deusto, Bilbao, 1991.
MAIGNAN, Isabelle: "Towards a comprehensive framework of cross-national differences in advertising expresión", http://www.sbaer.uca.edu/Research/1995/SMA/95swa431.htm, The University of Memphis, 1995.
MARTÍNEZ, Stella: El discurso femenino en la publicidad televisiva española, Tesis Doctorales de la Universidad de Málaga, S.P.I.C.U.M, Málaga 2003.
MÉNDIZ, Alfonso. "La imagen de la mujer en la publicidad televisiva" en LÓPEZ ESCOBAR, E. Y ORIHUELA, J. L. (eds.), La responsabilidad pública del periodista, Servicio de publicaciones de la Universidad de Navarra, Pamplona, 1988.
MÉNDIZ, Alfonso: "Internacionalización de las campañas / Personalización de los medios: La publicidad transnacional de Coca-Cola", Comunicación y Sociedad, vol. VIII, nº 2, VII-XII 1995, pp.117-132.
MÉNDIZ, Alfonso et al.: "Valores culturales y estilos formales en la publicidad televisiva actual", XVI Jornadas Internacionales de Comunicación, Universidad de Navarra, Noviembre 2001 (Ed. de las Actas: en prensa).
MUELLER, Barbara: "Reflections of Culture: An Análisis of Japanese and American Advertising Appeals", Journal of Advertising Research, nº 27, June/July 1987, pp. 51-59.
MUELLER, Barbara: "Standardization vs. Specilization: An Examination of Westernization in Japanese Advertising", Journal of Advertising Research, nº 32, January/Febrary 1992, pp. 15-24.
NAVARRO, Beatriz y otros: La imagen de la mujer en televisión española. 1984, un guión entre lo real y lo imaginario. Instituto de la Mujer, Madrid, 1984.
NAVARRO VALLS, Joaquín: La manipulación publicitaria, Dopesa, Barcelona, 1972.
ORTEGA CARRILLO, J. A. "Lectura crítica de textos visuales". En J. CABERO, F. MARTÍNEZ y J. SALINAS (Coords.): Prácticas fundamentales de Tecnología Educativa. Barcelona: Oikos Tau, 1999, pp. 109 a 132
PENINOU, Georges: Semiótica de la Publicidad, Ed. Gustavo Gili, Barcelona, 1976
PERDIGUER ANDRÉS, Agustín. Análisis del tratamiento formal de spots en televisión (Festival de Cannes 1971-1991), Vellaterra: Publicaciones de la Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 1993.
PÉREZ TORNERO, José Manuel: La semiótica de la publicidad, Ed. Mitre, Barcelona, 1982.
POLLAY, Richard W.: "Measurind the Cultural Values Manifest in Advertising", en: James H. LEIGH & Claude R. MARTIN (eds.), Current Issues and Research in Advertising, University of Michigan, Ann Arbor (Michigan), 1983, pp. 71-92.
POLLAY, Richard W.: "The Distorted Mirror: Reflections on the Unintended Consequences of Advertising, Journal of Marketing nº 50 (April 1986), pp. 15-36.
POLLAY, Richard W. y GALLAGHER, Katherine: "Advertising and Cultural Values: Reflections in the Distorted Mirror", International Journal of Advertising, nº 9 (1990), pp. 359-372.
SEMPRINI, Andrea: El marketing de la marca. Una aproximación semiótica, Paidós Empresa, Barcelona, 1995.
SRIKANDATH, Sivaram: "Cultural Values Depicted in Indian Television Advertising", Gazzete, nº 48, 1992, pp. 15-24.
STANTON, W. J. y FUTRELL, Ch.: Fundamentos de Mercadotecnia, Mc Graw Hill, México, 8ª ed., 1989.
UNWIN, Stephen F.: "How Culture Affects Advertising Expresion and Comunication Style", Journal of Advertising, nº 3, 1974, p. 24ss.
VISTORIA, Juan Salvador: Nueva publicidad, Comercio electrónico y demás propuestas interactivas, S.P.I.C.U.M., Málaga, 2001.
VICTOROFF, David: La publicidad y la imagen, Ed. Gustavo Gili, Barcelona, 1980.

 
retroceder avanzar