REFERENCIAS

Abelman, R. (1985). Styles of parental disciplinary practices as a mediator of children’s learning from prosocial television portrayals. Child Study Journal, 15, 131-145.

Abelman, R. (1991). TV literacy III: Gifted and learning disabled children: Amplifying prosocial learning through curriculum intervention. Journal of Research and Development in Education, 24, 51-60.
Abelman, R., Lin, C., & Atkin, D. (En prensa). Selected media effects on special populations. En R. Carveth & J. Bryant (Eds.), Meta-analyses of media effects. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Ackerman, B. P. (1981). Encoding specifity in the recall of pictures and words in children and adults. Journal of Experimental Child Psychology, 31, 193-211.
Acosta, J. de (1962). Historia natural y moral de las Indias (editada por Edmundo O’Gorman.). México: Fondo de Cultura Económica. [V. O. 1572].
Acosta, J. de (1984). De Procuranda Indorum Salute (traducción al español de Francisco Mateos). Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas. [V. O. 1576].
Adatto, K. (1990). Sound bite democracy: Network eveing news presidential campaign coverage, 1968 and 1988. (No. Research Paper r-2). Cambridge, MA: Harvard University, Joan Shorenstein Barone Center.
Aguaded, J. I. (1999a). Convivir con la televisión. Familia, educación y recepción televisiva. Barcelona: Paidós.
Aguaded, J. I. (1999b). Educación para la “competencia televisiva”. Fundamentación, diseño y evaluación de un Programa Didáctico para la formación del telespectador crítico y activo en Educación Secundaria. Tesis Doctoral. Universidad de Huelva.
Aguilar, P. (1996). Manual del espectador inteligente. Madrid: Fundamentos.
Aierbe, A., Cortés, A., & Medrano, C. (2001). Una visión integradora de la teoría kohlberiana a partir de las críticas contextuales: implicaciones para la educación y la investigación en el ámbito moral. Cultura y Educación, 13(2), 147-177.
Alexander, A. (1994). The Effect of Media on Family Interaction. En D. Zillmann, J. Bryant, & A. C. Huston (Eds.), Media, Children and the Family. Social Scientific, Psychodynamic and Clinical Perspectives (pp. 51- 59). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
Altheide, D. L. (1991). The impact of television news formats on social policy. Journal of Broadcasting, 35, 5-13.
Altheide, D. L., & Snow, R. P. (1979). Media Logic. Beverly Hills, CA.: SAGE.
Álvarez, A. (1987). La investigación de los entornos y su importancia para el diseño de políticas sociales y educativas. En A. Álvarez (Ed.), Psicología y educación. Realizaciones y tendencias actuales en la investigación y en la práctica. (Actas de las II Jornadas Internacionales de Psicología y Educación) (pp. 107-110). Madrid: Visor.
Álvarez, A. (1990). Diseño cultural: Una aproximación ecológica a la educación desde el paradigma histórico-cultural. Infancia y Aprendizaje, 51-52, 41-77.
Álvarez, A. (1994). Child’s everyday life. An ecological approach to the study of activity systems. En A. Álvarez & P. del Río (Eds.), Explorations in sociocultural studies. Vol. 4. Education as Cultural Construction (pp. 23-38). Madrid: Fundación Infancia y Aprendizaje.
Álvarez, A. (1996) Los marcos culturales de actividad y el desarrollo de las funciones psicológicas. Tesis doctoral, Universidad Autónoma de Madrid.
Álvarez, A. (1997). El drama es que no hay drama. Algunas claves vygotskianas para interpretar los efectos de la televisión. Cultura y Educación, 5, 69-82.
Álvarez, A. (Ed.). (1997). Hacia un currículum cultural. La vigencia de Vygotski en la educación. Madrid: Fundación Infancia y Aprendizaje.
Álvarez, A. (1999a). Cultura y Comunicación Audiovisual (Memoria de titularidad). Salamanca: Universidad de Salamanca.
Álvarez, A. (1999b). Estudio sobre recepción infantil de televisión en Salamanca. Programa Pegasus. Universidad de Salamanca (no publicado).
Álvarez, A., & del Río, P. (1990a). Educación y desarrollo: La teoría de Vygotski y la Zona de Desarrollo Próximo. En C. Coll, J. Palacios, & A. Marchesi (Eds.), Desarrollo psicológico y educación, II. Psicología de la Educación (pp. 93-119). Madrid: Alianza.
Álvarez, A., & del Río, P. (1990b). Escenarios educativos y actividad: Una propuesta integradora para el estudio y diseño del contexto escolar. En C. Coll, J. Palacios, & A. Marchesi (Eds.), Desarrollo psicológico y educación, II. Psicología de la Educación (pp. 225-247). Madrid: Alianza.
Álvarez, A., & del Río, P. (1999). Cultural Mind and Cultural Identity: Projects for Life in Body and Spirit. En S. Chaiklin, M. Hedegaard, & U. J. Jensen (Eds.), Activity Theory and Social Practice: Cultural-Historical Approaches (pp. 302-324). Aarhus: Aarhus University Press.
Álvarez, A., del Río, P., & Guerrero, F. (1979). La vida en el Barrio. Estudio sobre formas de vida y modelos urbanos en Sevilla y sus casco histórico. Sevilla: Pro-Sevilla.
Alvarez, M. M., Huston, A. C., Wright, J. C., & Kerkman, D. D. (1988). Gender differences in visual attention to television form and content. Journal of Applied Developmental Psychology, 9, 459-475.
Alwitt, L. F., Anderson, D. R., Lorch, E. P., & Levin, S. R. (1980). Preschool children’s visual attention to attributes of television. Human Communication Research, 7(1), 52-67.
Amador, J. A., & Forns, M. (2001). Característica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad. Anuario de Psicología, 32(4), 5-21.
Amador, J. A., & Forns, M. (2001). Presentación del número monográfico: Trastorno por déficit de atención con hiperactividad. Anuario de Psicología, 32(4), 3-4.
Amador, J. A., Forns, M., & Martorell, B. (2001). Sensibilidad y especificidad de la valoración de padres y profesores de los síntomas del trastorno por déficit de atención con hiperactividad. Anuario de Psicología, 32(4), 65-78.
Anderson, C., & McGuire, T. (1978). The effect of TV viewing on educational performance of elementary school children. Alberta Journal of Educational Research, 24, 156-163.
Anderson, D. R., Alwitt, L. F., Lorch, E. P., & Levin, S. R. (1979). Watching Children Watch Television. En G. A. Hale & M. Lewis (Eds.), Attention and Cognitive Development (pp. 331-361). Nueva York: Plenum.
Anderson, D. R., Bryant, J., Wilder, A., Santomero, A., Williams, M., & Crawley, A. (2000). Researching Blue’s Clues: Viewing Behavior and Impact. Media Psychology, 2, 179-194.
retroceder avanzar